tisdag 13 maj 2008

En supporters bekännelser: Glöm Gefle!

Idag känns det som att vi vunnit ja, om inte SM-guld så nästan! Nu har vi två raka på Gefle hemma, det känns betryggande. Men det satt verkligen långt inne igår... frilägesutvisning, vilket jävla tönteri! Slopa skitregeln! Annars var det kul att se att så många i klacken tagit med sig halsduk som jag uppmanat till. Det blir alltid väldigt effektfullt och visuellt när man kör med halsdukar. Sen var det klockrent att vifta med dom i " Från Södermalm"! Men nu ska det faktiskt bli skönt med lite vila ett tag, EM i alla ära, men då känner iallafall jag att det inte frestar på hjärtat lika mycket.
Nu kommer det en perod när jag kommer att resa runt lite, ska först en vecka till mamma i Blekinge och jobba lite, sen blir det till att vara hemma en vecka, då ska jag bland annat på några ur SB:s studentskivor... gäller att dricka mycket vatten!
Sen blir det Prag för att se Metallica! Underbart!
Sen troligtvis tillbaka till Blekinge för lite mer jobb, slutligen dom två sista veckorna i Juni blir det Sicilien igen!
En vecka med hyrbil för att kunna se lite mer av ön, vi var där förra året men då var det bara en vecka. Ska bli skönt att ha mer tid. Den andra veckan blir stationär i Taormina, en fantastiskt vacker stad uppe på en klippa. Typ gamla stan fast mycket större! Hoppas Etna får ett utbrott igen, vore fett att se!
Ska bli kul att se Italiens EM-matcher på Sicilien, måste nog fixa en svensk tröja eller halsduk att ha med sig ändå? Då får man alltid samma fråga, "scuzi, suedese? Ibrahimovic?" You like Inter?...
NO, Juventini! brukar jag svara.
He, he.

Inga kommentarer: