måndag 8 mars 2010

En supporters bekännelser: "Ledig"?

Ledig ja.
Jag jobbar bara timmar just nu, en månad kvar till min OV-utbildning. Sen blir det full fart igen.
Men det är svårt att känna sig ledig, när man har en liten kille hemma, pass som ska fixas inför dom dagar man jobbar, och allt pysslande hemma med målning och liknande.
På Onsdag kommer byggfirman och börjar riva köket. Lär bli kaos i 3 veckor typ...
Men nu är en långweekend bokad i Åre. Det känns grymt! Har inte hunnit njuta av vintern, jag brukar alltid kunna komma ut och klättra lite is eller vintertälta, men i år har det inte blivit ett skit!
Vi har ju flyttat uppe i alltihopa och sen har man Noah halva veckorna. Svårt att få ihop det. Tänk att det kan vara en sådan omställning att skaffa barn? Det är jobbigt ibland, det måste erkännas men samtidigt så är det det bästa som kan hända en människa.
Han är en fantastisk liten person!
Nu ligger han och sover, jag får en stund för mig själv. Det är skönt, men jag märker att när jag väl är borta från honom ett par timmar eller mer så sprider sig längtan i min kropp. Är trött som få, min bröstmuskelinflammation finns där hela tiden, den kommer och går lite. Skulle nog behöva vila i sommar från all "seriös" träning. Trycker på hjärtat så att det känns som att man har lungödem...
Ingen höjdare kan jag lova.
Sover dåligt, är trött och lättirriterad.
Längtar efter våren nu.

Inga kommentarer: