måndag 29 mars 2010

En supporters bekännelser: 4 dagar i Åre

Natt-tåg upp i Onsdags. Noah har bara åkt tåg dagtid innan, det var annorlunda att bli väckt kl elva på kvällen, uppryckt ur sin säng och inslängd i en taxi. Väl framme, i vår 3-bäddshytt, så var det mest spännande tror jag.
Han höll låda som vanligt.
Väl uppe på morgonen, så käkade vi frukost på cafét nere vid stationen, sen drog Åsa iväg och körde ett par timmar. Jag och Noah gick på "byn" och väntade på att få komma in i lägenheten. På fredagen träffade vi gänget från SB som var uppe, det blev några åk tillsammans, jäkligt kul! Men det var tung snö, plus att jag åkte på Åsas lagg, det gjorde att det blev lite svajjig åkning till en början.
Lördagens morgon var det snålblåst, isigt och dålig sikt. Men farsan och jag körde ett par timmar, framförallt i Tott-området. Där höll det sig bra hela dagen. Blandat ny puder med ren is...
World Cup-backen var ett skämt. Ren is hela vägen ner till platån vid kabinen, och då menar jag verkligen ren is!
All snö blåste i sidled, den försvann framför fejjan innan man han dit med skidorna... Sjukt.
Men det var nice att få komma upp ett par dar, nästa år är det dags för Noah att pröva själv.
Bajen och Juve vann i helgen.
Ett bra avslut.

1 kommentar:

Thomas sa...

Hej!

Kan du kontakta mig via mailen, jag har en fråga till dig.

Mvh Thomas
thomas.makitalo@gmail.comhy