lördag 7 juni 2008

En supporters bekännelser: OK, men inte mer

Hemma igen i Svedala.
Prag var en vacker stad, citykärnan ialla fall.
Billigt överlag också. Men konserten var bara ok.
Kändes som att publiken på plats inte var det ordinarie Metallica-folket. Det var många som bara stog rakt upp och ner å glodde utan ett ljud. Som att dom bara var där för att spana in ett av världens största metalband. Typ värsta korvätarna, påminde mycket om vissa fotbollsfans...
Nej, det märktes på killarna på sen att det inte var en taggad publik, dom gav inget extra heller, knappt ett ljud mellan låtarna. Trist.
Efter bar det av in till stan, vi drog till ett disko som var ett av dom största i Europa, 5-6 våningar typ.
Fett.
Lite folk, men det var ju bara en vanlig tisdagkväll. Jag avslutade kvällen med att göra ett litet konsthopp på dansgolvet och bröt hälbenet på kuppen....
I högerfoten så klart. Mitt högerben har inte haft det lätt genom åren, 5:e gången nu tror jag som jag skadar mig ordentligt. Är det ytterligare saker jag ska lära mig av det här eller vad? Troligtvis, " Lugna ner dig och bli vuxen"...
Tillbringade hela torsdagen, med övernattning och fredagen på Södersjukhuset. Där konstaterades det att mitt hälben var av. Men jag får inte svar förens på Måndag om det blir operation eller inte.
Hoppas jag slipper det, det räcker med en ortos. Ett skydd för foten så att man ändå kan sätta ner foten på marken utan att riskera nått.
Kommer ändå bli krångligt med kryckor och skit! Sicilien närmar sig, bara 10 dagar kvar...

Inga kommentarer: