lördag 7 mars 2009

En supporters bekännelser: Another time...

Ja, igen.
Nu har jag inte skrivit på nästan 2 månader. Undrar varför jag har en blogg...?
Jag kan ju skylla ifrån mig på min son, precis när man ska sätta sig och skriva så börjar han pipa... (tajming).
Jag kan skylla på jobbet, ( som jag inte längre har) att det tagit mycket tid.
Jag kan skylla på dålig inspiration, att det inte funnits något att skriva om, ( det har det ju).
Men det handlar nog mest om att jag inte orkat.

Mina ledord i livet är nog motivation och inspiration.
Båda dom har saknats under en period. Nu får vi se, det känns som att lite är på väg tillbaka.
Har ju än en gång blivit av med ett jobb, (min karma känns det som ibland...) Men det får mig bara att reflektera mer över mig själv och mina val. Prioriteringarna ligger nog liiite fel fortfarande.
Jag blir 35 i höst, att utveckla mig själv, få känna utmaningar och att kunna ge av mina egna erfarenheter och kunskaper i mitt arbete är nog det som jag ska sträva efter.

Jag har även lagt av med alkoholen. Det skapade mer problem än vad det var värt.
Det är en annan pusselbit som därmed kommit på plats.

Bajen?
Ja, vi får se, så klart att det är viktigt, men min familj, jag själv och min nykterhet är betydligt viktigare.
Att stå där som capo, att vara med på dom eventuella resorna, att hålla hatten högt inför ett nytt mediokert år som bajare, det kostar på.
Men som sagt, vi får se.

Juventus är det mest intressanta för tillfället, dom har chansen i CL, dom har chansen i ligan, och dom har chansen i cupen.

19 April möter dom Inter hemma.

Inga kommentarer: