söndag 3 augusti 2008

En supporters bekännelser: Svårt att tagga till?

Ja, jag kände det som att jag stog i gyttja ikväll. Segt, kletigt och dåligt fäste.
Svårt att tagga till, visst, jag kan delvis skylla på min fot, men jag vet inte riktigt, det känns som att stämningen på Söderstadion har börjat självdö.
För mig känns det som att den här säsongen har blivit en balansgång på knivseggen. På ena sidan vi aktiva och på andra sidan korvätarna.
Det började med nätet i våras, fine tänkte jag, nemas problemas, sen fyllde det på med ett cp-stört beslut från SVFF som skapade bojkotten, det är massa små saker som dyker upp som påverkar oss i klacken negativt. Stämningen och känslan försvinner bakom regelverk.
Nu är det fler korvätare på läktaren än någonsin, medans dom aktiva flyr. Jag tror att korvätarna känner sig "trygga" bakom alla nya sneda förordningar som tillkommit, dom aktiva supportrarna reagerar tvärtom. Vi stannar hemma eller sätter oss på krogen.
För ett eller två år sedan hade inte NÅGON annan än invigda ställt sig uppe hos oss, nu står det helt plötsligt massa små blonda saker och barnfamiljer brevid oss!?
Ha, ha snacka om förändring!
Förut var det vi som sköt raketer på barnen, nu verkar vi vara värsta svärmorsdrömmarna...
Jag tror inte på att klacken kommer att utvecklas med det här scenariot, jag vill ha röj och kaos på läktaren. Att alla inte vill som jag vet jag, att alla ska få plats vet jag också, men vi måste också få plats, det är vi som ser till att det verkligen händer något på arenan, alla aktiva supportrar, som står där i ur och skur, åker till dom obskyra arenorna ute i landet, vi måste också få plats, men så känns det inte nu.
Fram för en "aktiv sektion" på Söderstadion!
PS. För övrigt så tyckte jag att matchen sög. Bajen skulle inte gå i fällan sa dom innan match, men gick i fällan var precis vad dom gjorde...DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen det lite. Men jag tror även att det väldigt frekventa matchandet hjälper till när det gäller taggningen, man hinner inte ens smälta ett resultat innan det är dags igen.

Jag vill ha smädandet, lidelsen och laddandet inför en match.

När det gäller draget så tycker jag inte att det har varit katastrofalt; vissa matcher har förvisso varit patetiska men andra har det varit bra. Jag tycker faktist att klacken har utvecklats varje år sen jag började gå på Söderstadion(-93, som 8-årig knatte) och definitivt dom 10 åren jag spenderat på norra.

Just nu är det ballt att vara fotbollssupporter, det går i vågor. Likt sjön.

Även om jag inte är något fan av att flytta till en ny arena så tror jag att det ur många aspekter kommer vara bra för både klubben och fördelningen av supportrar. Jag vet inte vart det är tänkt att ni i SB, UB, ÖS och allt vad ni heter(;-)) har tänkt att stå men förmodligen så kommer ju korvätarna att hålla till på en långsida.

Tur att vi har andra sektioner att besöka när man tillfälligt tröttnat på en.

Håll hatten högt Beppo!

Bloggers kommenteringssystem är knullat.